søndag den 12. maj 2013

Opi you´re such a budapest - Euro centrale collection

I sidste uge var jeg forbi min optiker og kunne jo ikke lade være med, at smutte over gaden og kigge ind i Matas... De havde sørme et "tag 3 betal for 2" tilbud på Opi. Så jeg kom til at udvælge mig tre.

Den ene er den fine lyse lavendel blå, som jeg viser jer i dag :-)

Der er sket noget med mit forhold til de her lyse nuancer... Engang mente jeg at de var lidt tøsede og faktisk direkte kedelige. Men jeg kan tydeligt se på min samling, at jeg er begyndt at ændre mening.
 Jeg er ret glad for at min smag bliver bredere og jeg derfor får prøvet noget andet, end jeg oprindelig brød mig om :-)



Da jeg købte lakken så jeg ikke at der faktisk er nogle ganske små lyse flakies i lakken. Men det gør bestemt ikke noget, for det giver lakken lidt ekstra liv.

Jeg endte med at bruge tre lag. Lagde ellers først to lag og havde det sådan i et par timer. Men måtte erkende, at den var lidt flad og at der stadig var VNL (visible nail line) hvilket bare ikke er særligt kønt.
Lagene tørrede dog ret hurtigt, da jeg måtte lægge tynde lag, da lakken ellers løb ned i neglebåndene.


Øverste hånd to lag, nederst tre lag / Upper hand two layers, the other have three layers

Biledet ovenfor krævede lidt assistance, så det har min mor taget :-) Hvis i kigger godt efter, så kan der godt ses en forskel i dækkevenen alt efter om der er to eller tre lag.
På hånden med to lag, ses riller i neglene også stadig. Jeg bryder mig ikke om, at kunne se de riller igennem lakker.



På det nederste billede kan man se, at lakken ikke rigtig vil dække ude på tipperne. Har flere lakker som af en eller grund opfører sig sådan.

Jeg må nok konkludere, at lakken er rigtig pæn men ikke helt nem at arbejde sammen med.


English summary: I ended up using three coats for this mani. The polish is on the thin side but dries rather fast. This polish contains some very pretty mini flakies, that provides extra live to the color.


3 kommentarer:

  1. Sådan som du beskriver lakken, det er sådan jeg har det med rigtigt mange OPI-lakker. Jeg har dog en del af dem, fordi jeg synes, at de ind imellem laver nogle fantastisk flotte lakker! Og nogle gange er de også rigtigt gode at arbedejde med - gid de allesammen var det! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes heldigvis ikke, at det er så mange af Opi's lakker, som er så bøvlede :)
      Men nogle få, er bare øv.

      Køber dem dog alligevel, for de er jo så pæææne ;)

      Slet
  2. Ja, køn er den - men træls hvis den er svær at arbejde med...

    SvarSlet