fredag den 2. august 2013

Fælles fredag - 3D jelly sandwich (flowers in a pond)

Fælles fredag igen igen :-) 
Denne gang med et tema, der vist gav flere deltagere lidt grå hår ;-)

Tror aldrig at jeg har brugt så lang tid på en mani... Startede onsdag aften og var først færdig et døgns tid senere.
 Ideen i flowers in a pond teknikken er, at man imellem flere lag jelly lak laver blomster (eller andre små detaljer) så man til sidst har en mani hvor blomsterne står mere eller mindre tydelig frem, fordi de ligger i hver deres niveau.

Her er det jeg fik lavet :-)



Her er min fremgangsmåde:
  1. Startede med to lag grøn på 4 fingre.
  2. En blomst på hver finger
  3. Et lag grøn
  4. Endnu en blomst
  5. Grønt lag
  6. Sidste blomst
  7. Sidste lag grøn
  8. Topcoat
Har brugt følgende lakker: hvide Essie blanc, grønne shake your $$ maker og gelly glitteren Foxy Paws let´s go fly a kite.



Jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med resultatet :-) Indrømmer dog gerne, at det var lidt en belastning at bruge SÅ lang tid på noget der kun indbærer tre lakker og dotting.

 Ideen i at få nailart til at flyde i hver deres lag, synes jeg er ret fed, for det ser da ret cool ud :-)
 Men at bruge så meget tid og så mange lag lak, synes jeg bare ikke er det værd... Så i skal nok ikke regne med, at det bliver en teknik jeg kommer til at vise meget af ;-)



Nå men det var så denne uges Fælles fredags post. Håber at i også synes at det ser fedt ud :-)

Næste uges fredags tema er ret simpelt og meget frit : 2 farver (dejligt efter denne uges svære)


Kig endelige forbi og se hvad de andre deltagere har funder på :-)  

5 kommentarer:

  1. tænker på trekløvere, græs og mos - friskere og mere sommerligt bliver det da nærmest ikke! godt gået Anne

    SvarSlet
  2. Jeg synes også, at det ser fedt ud. Det er dog ikke en teknik, der tiltaler mig, så jeg springer over :D

    SvarSlet
  3. Er "shake your $$ maker" en jelly? Det vidste jeg ikke. Det ser flot ud. Jeg kan godt lide at man kan se forskellen mellem de blomster du har laver først og dem du har lavet sidst. Det synes jeg ikke man kan se ret godt i min mani.

    SvarSlet
  4. Jeg synes du har opnået et rigtig sjovt resultat! Den grønne farve, er som Amalie skriver, meget græs-agtigt :-)

    SvarSlet
  5. Det ser altså fedt ud :D

    SvarSlet