tirsdag den 15. maj 2012

Hvordan interessen for lak udviklede sig

I dette indlæg vil jeg fortælle om hvordan min passion for neglelak egenlig opstod.

Helt tilbage i teenage årene, havde jeg lidt forskellige billige lakker stående, men brugte dem egenlig ikke.
Var så dårlig til at lægge lak på, så lod egenlig bare lakkerne står og passe sig selv...

Læs videre for mere info og lidt billeder...




 Jeg kan ikke nævne et bestemt tidspunkt for, hvornår interessen for neglelak for alvor tog fart.
Men kan da se at de første neglebilleder jeg har liggende, er fra maj måned 2011, altså for et års tid siden.

 Her et af de første billeder jeg har taget.
Jeg er blevet bedre til at lakere negle siden :-)

Dette billede er fra juni måned 2011
Sådan opbevarede jeg mine lakker indtil der ikke, kunne være flere i boksen.

 Da jeg nåede til september 2011 havde jeg omkring 70 lakker.
På det tidspunkt var der flest Depend lakke for de var jo billige og nemme at få fat i.
Som det kan ses på billede ovenfor, havde jeg dog allerede fem Canel lakker i samlingen :-)

Det er dog denne lak, jeg husker som den der for alvor satte fut i min kærlighed til neglelak.
Nemlig Essie`s Lapis of luxury.

Jeg så den i Bahne og måtte bare have den med hjem, selv om jeg egenlig ikke var så vild med de sarte farver dengang. Den var noget så fin og så lagde den sig bare så fint på neglene at selv jeg, der stadig var nybegynder dengang, kunne få det til at se pænt ud :-) 
Bruger den stadig og selv om den er ca. et år gammel nu, så er den ligesom fin som da jeg købte den.

I det at min passion for lak udviklede sig blev samlingen af lak også udviklet til at fylder mere...

Samlingen kunne altså ikke være i plasticboksen længere...
Så jeg brugte et gammelt sengebord til at opbevare lakker og tilbehør.

Nå men denne løsning holdt kun i 2-3 måneder, da den ene skuffe gik i stykker og det ene hjul faldt af....
Så måtte jeg jo finde på noget andet og jeg begyndte at drømme om en Helmer fra Ikea.
Havde i forvejen set rigtig mange bloggere, som elskede deres Helmer(e) så da mine forældre skulle i Ikea, købte jeg sådan en med hjem.

Helmer

Indtil videre har jeg fem af skufferne i brug og Helmer fungerer rigtig fint.
Lige nu bor jeg hos mine forældre, så må jo holde lakkerne inde på mit værelse. Jeg drømmer om, at kunne have favoritterne til at stå fremme på en hylde, det kunne da være blæret ;-)
Men så på den anden side, de har jo bedst af at stå skuffer hvor de skånes for sollys og der ikke er for varmt.
I den forbindelse kan jeg tilføje, at der ikke er varme på den radiator Helmer bor ved siden af.

Jeg vil i en senere indlæg vise indholdet af Helmer`s skuffer og i fanen der hedder "min samling" vil der komme en oversigt over alle mine lakker.

Håber at denne slags indlæg også er sjove at læse.
Jeg har i hvert fald selv haft stor fornøjelse ud af, at læse andre bloggeres lak-historie :-)

Hvordan og hvornår startede jeres lak interesse??








Ingen kommentarer:

Send en kommentar