lørdag den 26. maj 2012

Konad produkter- Hvad er det så for noget?!

I mit Helmer indlæg, nævnte jeg kort at jeg har lidt Konad produkter og at jeg nok skulle forklare senere hvad det egenlig er for noget.
Det er så det som dette indlæg skal handle om :-)

Konad er en smart og hurtig måde, at dekorere sine negle på.
Det foregår ved hjælp af nogle få redskaber og så neglelak.

Her ses mine Konad produkter



Det er et stempel, plader med indgraverede mønstre og en skraber.

Man gør følgende :

  • Først lægger man lak på neglen, som normalt
  • Så finder man den lak man vil lave mønsteret med
  • Lakken man har valgt putter man på det valgte mønster
  • Så tager man skraberen og skraber det lak væk, som er oveflødig
  • Så er der altså kun lak i selve det indgraverede mønster
  • Man tager så stempel puden og forsigtigt trykker man ned over mønstret
  • Når lakmønstret så sidder på puden, trykker man puden ned på neglen.
  • Vupti så har man det fine mønster på neglen :-)
 Mit aller første forsøg med Konad

Der er kun et sjusket lag hvid lak på dette billede, da jeg bare lige hurtigt skulle prøve tingene, den dag det kom med posten.

En anden forsøg fra samme dag
 
Giver jer lige et link til Konad Denmarks hjemmeside.
Der kan i se meget mere Bl.a. en video demonstration.
Tryk her for at se mere om Konad
 
Man kan købe specielle lakker, som er særligt udviklet til Konad teknikken. De er mere klistrede end normale lakker og er meget tykkere. De indeholder også meget mere farvepigment. På grun af den store mængde farvepigment må de kun bruges ovenpå en anden lak.
Der er nemlig stor risiko for at det store mængde farve vil misfarve neglen.

Indtil videre har jeg dog bare brugt almindelige lakker, det gælder bare om at finde de lakker i end samling, som er tykkest og med mest farve i.
Overvejer dog at købe nogle Konad lakker, for at afprøve forskellen.

Har i prøvet at arbejde med Konad?? 



2 kommentarer:

  1. Jeg stempler også rigtig meget :) men jeg vil anbefale dig at smide konad skraberen ud, og istedet bruge et gammelt kreditkort/Solkort whatever ;) den fra konad ridser dine plader :)

    Mvh Marianne

    SvarSlet
  2. Ja det kunne nok være en god ide, at skrotte den originale skraber.
    Må hellere på udkig efter et gammelt plastikkort.

    SvarSlet