onsdag den 30. maj 2012

Essie matte about you - test

For nogle dage siden, var min mor igen med at bestille shampoo over nettet. Hun manglede lige lidt i indkøbskurven for at kunne få fri fragt.
 Så hun var så flink at spørge om, der lige var noget jeg kunne bruge :-)
Så jeg fik en Essie matte about you med i bestillingen. Jeg siger tak for det :-)

Pakken kom så for nogle dage siden, så nu skal i da også se, hvad den lak kan af smarte tricks.

 Sådan ser den ud



Det er en overlak, som kan bruges for at give selv den mest blanke lak, en mat overflade.
Man bruger den altså i stedet for en alm. overlak, og opnår dermed at ens lakker, får et helt nyt look.
Den samme lak får altså lige pludselig to looks. Vupti så har man dobbelt så mange muligheder :-)

 Her ovenpå lilac lace fra Maxfactor glossfinity serien.

Jeg har set flere fede måder at bruge mat effekten på.
 Det ser F.eks. fedt at lave fransk manicure hvor man lakerer hele neglen i samme farve, men laver tipperne i mat effekt, eller omvendt
Har også set flere eksempler på, at man bruger effekten i striber henover neglen på kryds og tværs.

Jeg havde en, lad os sige, sund skepsis inden jeg fik prøvet den. Har aldrig rigtig være så vild med matte lakker. Men jeg må overgive mig, for det ser faktisk ret flot ud.
Ud over selve udseendet, så er jeg altså også ret vild med overfladen som lakken giver... En rigtig lækker "blød" fornemmelse.

Hvad siger i?? Er det flot eller er det bare lidt underligt?




2 kommentarer:

  1. Rigtigt flot! Og sikke mange muligheder der er i sådan en...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er også ret så vild med lakken. Det giver jo uanede muligheder :-)

      Slet