fredag den 14. september 2012

FNUG psychedelic holo vs. Gosh holo Hero

Som rigtig mange af jer nok har opdaget, så har Gosh relanceret den berømte Gosh hololak og for at det ikke skal være løgn, så har danske FNUG lanceret 3 hololakker på næsten samme tid.

Jeg har anskaffet mig den fra Gosh (faktisk nappede jeg 3) og sølv versionen fra FNUG
FNUG har lavet en blå, en grøn og en sølv holo.

I dette indlæg vil jeg vise de to lakker op mod hinanden, så i kan se forskellen på de to lakker :-)

På ALLE billederne er det Gosh på lange- og pegefinger og FNUG på lille- og ringfinger 
Der er hverken brugt aquafix eller overlak.


Først et ret kedeligt billede... nemlig hvordan de ser ud i skygge. Ikke noget at råbe hurra for.


Men bare rolig det bliver straks sjovere fra nu af :-)

Fuld sol og de er begge flotte.
Dog er Fnug`en en tand vildere :-)




På alle billederne er der to lag lak på alle fingre.
Prøvede at lægge overlak på, efter at billederne var taget. Det gjorde holo effekten en anelse mindre, men ikke noget som ødelægger oplevelsen.
Nu går jeg sjældent med den samme lak mere end 2-3 dage, så jeg ville vælge at undlade overlakken.
Men ellers så brug overlak, da begge holoer, ret hurtigt slides af på negle spidserne.

De er nu flotte begge to

Begge lakker er nemme at arbejde med og ingen af dem, har den kedeligt egenskab at trække 1. lag lak af når man lægger 2. lag.
 Det er noget som man ellers godt kan opleve ved hololakker. F.eks. så gør min to holoer fra Make up store det, hvis ikke jeg er meget forsigtig.

 Man kan se at holo effekten er mere clean på FNUG neglene.
Hvor i mod at Gosh`en er lidt grumset.


Ved begge lakker tørrer lakken ret hurtigt.
FNUG`en forbliver dog blød ret længe, selv om selve overfladen virker tør. lad være med at tørre en tilsyneladende tør lak af i jeres tøj siger jeg bare ;-) Taler af erfaring...


Her synes jeg at forskellen mellem de to lakker er ganske tydelig.

Der findes to typer holo-lak.
Disse lakker er den type som kaldes liniær (linear) holo. Liniær vil sige at lakken er lavet af små bitte holo elementer som blender sammen til en jævn holografisk effekt.
Lineær kommer af, at holoen ses i linier på neglen.

Den anden type er spredt holo (scattered) som er større holostykker i en lak. Altså enkeltvise holo glimt i varierende tæthed, som ikke giver den samme regnbue effekt som den liniære gør.


 Lige et eksempel på scattered holo.
Opi DS reserve


 Her ses de liniære linjer især tydeligt på ring- og lillefinger :-)


Både FNUG og Gosh
 

Puha et langt indlæg.... Men jeg synes at lakkerne retfærdiggør det :-)

Jeg er glad for begge lakker, ingen tvivl om det!!
Men jeg må sige at FNUG lakken altså vinder. Den stærke liniære effekt, gør den altså til noget særligt i mine øjne :-)
Den koster dog også 125 kr. hvor i mod den fra Gosh kan købes for 60 kr. 

Hvad synes i ?? Har i prøvet nogle af disse to lakker eller evt. dem begge? 
Er den fra FNUG pengene værd efter jeres mening, eller kan i godt klare jer med den fra Gosh??












Ingen kommentarer:

Send en kommentar